2022. szeptember 3., szombat

Miért pont Keszthely?



Az élet tul rövid, hogy ugyanazt ismételgessük nap, mint nap. Szàmomra a vàltozàsok mutatjàk, fejlödtem e, vagyis volt e értelme a tovàbbi földi létemnek, vagy nem. 
Természetesen abbol kell kifejlödnie az ujnak, ami màr mindig is bennem volt és alakult mai formàjàba. 
Itt idegen vagyok, mint eddigi életem minden szakaszàban, sosem igyekeztem az àrral sodrodni, az tul egyszerü lett volna.
Korom miatt egy kis vàros volt az a hely, ahol nehézségek nélkül elérek mindenhova, ahova mennem kell a napi tevékenységekhez. De ennek a kisvàrosnak szép multja és története legyen, a természeti adottsàgai is szépek, éghajlata kellemes.
 Ennek is megfelel Keszthely, amire most néhàny példàt irok ide. 

A Festetics csalàddal kezdeném, mert nélkülük minden màsképp alakult volna. Az egyetem, a csodàs könyvtàr és a tàj alakitàsa a legkülönfélébb növényzettel csak a legfontosabbak közülök, amiket nevükhöz kapcsolhatunk.
Szendrey Julia itt született, ezt nem tudtam, de örültem a felfedezésnek, mint ahogy öt megismerni, mint alkotot, azontul, hogy Petöfi szerelme és hitvese volt.
Bàsti Lajos is e vàros szülötte, bàr szomoru gyermek és ifjukora volt, nekem nagyon közel àllo szinész, akinek hangja senkiével nem hasonlithato zeneiségü.

https://youtu.be/34JpmBic_cAhttps://youtu.be/34JpmBic_cA
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése