2021. december 10., péntek

Közel az ünnep

Négy éve volt, hogy Iregröl (ahol 9 évet éltem) Bad Ragazba költöztem "végleg" , ahogy akkor gondoltam, eljöttek a nyugalom évei.  Nagyon jol beilleszkedtem ujra az ottani életbe és nem sejtettem, hogy alig két évvel késöbb ujra itt talàlom magam, mégpedig a Balaton melletti szépséges helységben: Vonyarcon. A nagy sietségben persze nem elsöre a nekem valo hàzban , ezért tavaly nyàron ujra csomagoltam és Keszthely belvàrosàban kezdtem (ki tudja hanyadszor uj életet.

Màr "puskàznom" kell, ha a pontos dàtumokat akarom tudni, de mikor szàmvetés van, senki sem fejböl mondja az adatokat, szabad utànanézni.

Az otthonossàg azota kialakult, annyira, hogy màr attol sem kell félnem, ha a szigoru napirendeken modositok, mint az elmult napokban, mert megfàztam és az idöjàràs sem ad biztos talajt a talpam alà, vagyis a fagyott havon nem mertem elindulni sehova. Inkàbb lemondtam az elöre megbeszélt idöpontokat is. 

A csendet kerestem és megtalàltam, az emlékek ujra elevenekké vàltak és hàlàsan gondolok vissza a sok szépre, amit kaptam, amit adtam.

Csodàkkal volt tele az életem, ezért most is nyitott vagyok csodàkra.

Azt is tudom, hogy ezekre vàrni kell, sosem magàtol értetödö, ha valami megtörténik, itt van.  

A régi szép szokàst gyakorolni kell: kostolot vinni a szomszédoknak, ahogy azt tettük annakidején Pesten. Mikor ezt Ragazban probàltam, kicsit furcsàn néztek, de végül kimagyaràztam magam.  Hàt nem véletlen, hogy ott is hagytam öket. Karàcsonyra meghivtak és luxus utazàsaikkal szorakoztattàk egymàst, nem zavartam öket.

Szép kis karàcsonyfàm is lesz, csak jo egy méter magas és még kinn vàr a hidegben. Az elöszobàcskàban ( aminek nincs fütése és körben csak ablakai vannak) fog àllni, jol làthatoan, egyszerüen, kedvesen. Gyönyörü szimbolum az életröl, ahogy azt meséltem a gyerekeknek annakidején, mikor az ünnepröl tartottam oràkat. A fénnyel és a zöld àgakkal üzentek a "viharos hatalmaknak" a legrövidebb nappalok idején, hogy itt élet van, nincs hatalmatok felettünk.

Még két hét az ünnepig, amit szép csendes nyugalomban, a lelki kincsekért hàlàsan fogok eltölteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése