2022. október 19., szerda

A piacot kihagyni nem lehet

Kétszer egy héten van itt piacnap, ahova én nem gyakran, de annàl lelkesebben megyek. Aki valamit tudni akar egy orszàgrol, vagy annak csak egy kis részéröl, annak a piaclàtogatàst ajànlom. Ma is sokat tanultam, mi az, ami fontos az embereknek, miért sokkal jobb ott vàsàrolni, mint a lélektelen àruhàzakban. 

Nàlam a kivàlto ok az volt, hogy kifogytam a diobol. Van a kis üzletekben mogyoro, mandula, napraforgomag, de dio sehol. Tehàt indulàs. Màr a hàz elött talàlkoztam egy kedves szomszédasszonnyal, aki szintén oda igyekezett.  

Nem messze a piac, ahol elsöre az én "kofaasszonyom"-hoz mentem, akinek 3 àrban volt dioja. Közben meglàttam az illatos fekete szöllöt, amiben az oktober ize benne van. Sütötök nélkül sem lehet hazamenni, és a csodàs paradicsomok nélkül sem. Màr mehetnék is haza, de akkor egy kedves ismerös integet, oda kell mennem. Elkisérem a tojàsra vàrakozok felé, majd meglàtom a friss kenyeret, ami szintén hatalmas siker, magam sem tudok ellenàllni. Megfelezünk egyet és ha màr ott vagyok, a tojàsbol is veszek, mert az mindig kell otthon. A szatyrom màr teli, de még eszembejut, hogy a lenmag kifogyoban, tehàt a gyogynövényboltba is bemegyek. Van mit cipelni az emelkedön, lassabbra veszem a tempot, a régota nyugdijas hova siessen?  Jol kezdödött a nap, kedves, mosolygos emberek, illatos àru, teljes boldogsàg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése