2024. szeptember 16., hétfő

Tartós esőzés és dödölle

Nyàron a hőségben annyira szerettünk volna kis esőt, most meg kétségbeesve vàrjuk, hogy bàr abbamaradna ez a szörnyű sok csapadék.  A vonatközlekedés  leàllt Ausztria felé, igy  Berni hazautazàsàhoz repülő jegyet kellett venni, remélem szerda estére igy haza tud érni. A költöző madarak, nevezetesen a kedvenceink a fecskék sem tudnak utrakelni, hatalmas rajokban, kétségbeesve repdesnek mindenütt, se tàplàlék nincs, sem elég meleg ahhoz, hogy a hosszú útra elinduljanak.  

Ilyenkor  nehéz  a derűs  kedélyt megtalàlni, de ma az sikerült.  Elmentünk ebédelni a törzs vendéglőbe, Tompos a neve, ahol elszégyeltem magam, amiért  eddig nem próbálkoztam a zalai specialitàssal, a dödöllével. Megrendeltem, hatalmas mennyiségben hozta  a pincér,  kb. 12 darabot. Làttam, előre, ez kifog  majd rajtam. Úgy  is lett, a harmadik utàn  nem ment le  több a torkomon. Hazahozni sem volt kedvem. A szàmla fizetésnél közölte a pincér, hogy  nem számítottàk fel, mert nem ízlett.  Nagyon meghatott ekkora nagyvonalúság, és a  hangulatom kicsit feljavította.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése