2024. február 3., szombat

A kör bezàrul

 Szüleim születésnap0t szinte egyszerre ünnepeltek. Anyuka épp az én koromban tàvozott  az élők soràbol, Apuka nyolc évvel később 96 évesen követte. 

Nem lett említve, hàny éves lehettem, amikor az első szavakat kimondtam, de a jelentésük elàrulja,. hogy apàm nem restellte az etetésemet, mint azt némelyik férfi tenné. Màsodszor a szókapcsolat  kifejezte vilàgosan mit akarok.  Vilàgos az is, miért nem szeretem a papa mama,  szavakat, ahogy azokat ma hasznàljàk. Mennyivel szebb az apuka, anyuka a fülemnek. Az ennivalót hatalmas sebességgel eképpen próbáltam sürgetni: " aputya paputya", amiben  az utóbbi az ennivalót jelentette.  Elnézték a k hangzo helyett a ty hasznàlatàt, ami talàn túl nagy torokmandulàk miatt  történt.

Boldog gyermek (nem baba), akinek kijutott oda figyelő apukából és élelemből, ami együtt tökéletes pàrost alkotnak, hasonló hangzàssal és édeséggel. Igy jó  rà emlékezni több, mint 80 év multával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése