2014. február 14., péntek

A nyugalom tízparancsolata


A nyugalmat mindig tudatosan kerestem, ezért megőriztem a cetlik közt Angelo Giuseppe Roncalli , XXIII. János néven ismert pápa nagyon érdekes tízparancsolatát, amit érdemes akkor is megszívlelni, ha valaki nem katolikus és nem vallásos, de szeretne néha megnyugodni legalább egyszer, ha csak egy napra is..

Minden pont azzal kezdődik "csak ma", tehát nagyon rövid időre szólnak a parancsok, természetesen érdemes naponta meghosszabbítani..
1.Csak ma azon fáradozok, hogy azzal a tudattal élek: ma sem oldom meg életem problémáját  egyszeriben.
2.........nagy gondot fordítok megjelenésemre,
finoman a viselkedésben, senkit nem kritizálva,
igencsak arra törekedve, hogy másokat ne javítsak ki...csak magamat.
3.........abban a tudatban leszek, hogy boldog vagyok,
hogy a boldogságra születtem, nem csupán a túlvilágon, de ezen a világon is.
4..........igazodni fogok a körülményekhez,
anélkül, hogy megkövetelném a körülmények igazodását az én kívánságaimhoz.
5.......10 percet szentelek egy jó olvasmánynak, mert ami a testnek az élelem, a léleknek a jó könyv
6........anélkül, hogy elmesélném valakinek, valami jót teszek
7...........teszek valamit, amihez tulajdonképpen semmi kedvem,
s ha közben sértve érezném magam, gondoskodok róla, hogy senki se tudja meg
8............egy pontos tervet készítek,
amit talán nem tartok be pontosan, de két hibát nem követek el: a sietséget és a határozatlanságot.
9...........erősen hiszek,
ha a körülmények az ellenkezőjét mutatják, akkor is, hogy Isten jóságosan gondoskodik rólam, mintha rajtam kívül más nem is lenne a világon.
10...........nem fogok félni,
különösen nem attól, hogy örüljek mindennek ami szép, és a jóságban hinni.
12 órám van naponta a jót tenni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése