2024. január 13., szombat

Talàlos kérdés vagy történelem?

 


A fotó történetére nem emlékszem, de hozzàm került valamikor és felelős vagyok érte.

Van e magyar szo, amelyikkel helyettesíteni lehet a nagyanya dédapjàt?  Erről van itt szó,  vagy a dédanyàm nagyapjáról aki  eszerint 87 évesen  fàjdalmasan elhunyt ezelött 120 éve.  Aranyosmaróton, ami 1920 ota nem Magyarorszàg része. Anyàm születési éve. Az iskolàban öt a tanítónő megpofozta, ha magyarul beszélt. 

A csodàval hatàros, hogy ez a particédula megmaradt valahol dédanyàm hugànak emlékei között, aki nekem potnagymama volt, hisz az igazi idegenben élt, Szlovàkiàban Kiràlyhelmecen, ahova mi nem mehettünk csak úgy. Útlevéllel esetleg vagy titokban parasztlànykànak öltözve toltak a helyiek àt a hatàron. Parancsba kaptam: senkinek meg ne mondjam, hogy Budapestről jöttem. A szomszéd persze azonnal tudni akarta és én mondtam, ahogy kívánta nagyanyàm: "nem Budapestről jöttem".
















































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése