2011. szeptember 26., hétfő

Válogatás a pécsi képekből

A pécsi bazilika kincstárában ez a dombormű lett most a kedvencem. Egy németalföldi családnak készült, de a család kihalt, mielőtt kész lett. Nem csoda, hisz 22 évig csiszolták a követ, mire ilyen gyönyörű lett. Aztán ajándékként került Pécsre, ahol csak külön érdeklődésemre tudtam meg róla ezt a pár adatot, holott vagy egy prospektusban, vagy mellette lehetne erről valamit említeni...
Mit sem tudtunk a közeledő nagy viharról, bár a sötét felhők már jelezték, valami lesz. Nem borult a cirkusz sátra a fejünkre és a vízlevezető csatornát is eltávolította a tűzoltóság, mielőtt emberekben kárt tehetett volna. Pécs derűs időben és felhőkkel borítva is gyönyörű!
Nem hagyhattam ki a fantasztikus mozaik kép fotózását, bár szinte csak a réseken át tudtam bekukucskálni és magammal hozni. Olyan "csakazértis" kép ez...
A színház előtti téren két szobor és a víz sugarai teszik élettelivé a helyet, ahol jó elidőzni. Öntudatos, mélabús figura ez, tetszik.
Ugyanaz még egyszer kicsit távolabbról.
Szívesen viszem vendégeimet az ókeresztény sírkamrák immár világhírű világába. Sikerült itt  modern eszközökkel a régit úgy bemutatni, hogy elfelejtjük az idő múlását.
A kövek itt mesélni tudnak, képekkel és anélkül is.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó, szeretem vissza nézni, mit tudnának ezek a kövek mesélni?! Örülök nagyon hogy ezeket mind meg mutatod! Hálás vagyok érte!! Ölellek!

    VálaszTörlés
  2. Már fotózás közben arra gondolok, hogy milyen öröm lesz megosztani a csodálkozásomat! Ölellek drága Marikám!!!

    VálaszTörlés