2011. szeptember 5., hétfő

koldus gazdagon

Talán szóra sem érdemes. Még abba a közmondásba sem kapaszkodok, hogy aki a kicsit nem becsüli, a nagyot nem érdemli. Kapuzárási pánik? Hisz a nyár gazdag volt, a körte, késői alma még érik, de már annyi szépségnek vége: a cseresznyének, meggynek, a sárgabaracknak, a szilvának, körtének (a púpos fáról), a paradicsomnak, a krumpli is begyűjtve. Aztán megláttam a bodzabokrokat, már száradásnak indult bogyóival és a szomszédasszony őszibarackfáját. Jöttek a koldus ötletek. Leszedtem a bodzát, be a szaftoló fazékba (amit már egyszer bemutattam, sokan pálinkafőzőnek nézték:) és lett 3 liter sűrű édes gyümölcslé csattos üvegben! A maradékot már sikerült eltüntetni kis citrommal, ásványvízzel, remek ízű és nagyon egészséges! A szomszédasszony meg düledező viskójában ül és a kertje olyan, mint egy hulladéktelep, a fák nem érdeklik. Pedig mennyi őszibarackja termett, néztem, néztem. Aztán a nagy teher alatt egy ág letörött. De sajnáltam. Pedig nekem tört le. Áthullott olyan kilónyi a kertembe. Reggel halkan összeszedtem és bár rémesen néztek ki, de csodálatos lekvárt főztem belőle. Mit gondoltok, ha átvinnék a szomszédasszonynak egy kis üveggel belőle, odaadná e magától (hogy ne kelljen kéregetni) a többi őszit is? Mert eleinte nem köszönt vissza, én meg elkezdtem neki köszönés után kicsit dumálni, mint aki szelídíteni akar. Koldussá kell lenni, hogy sebzett lelkekhez közelebb kerülhessünk?

P.s.A kerítésnél átadtam egy üveggel a frissen készült őszibarack dzsemből, láttátok volna a meghatottságát!!!! Érdemes volt! Azt hiszem folyt.köv.:)))

6 megjegyzés:

  1. Az első lépést meg tetted, elhiszem, hogy boldog vagy, meg hatott, hogy fel oldódott. Biztos nagyon elhagyatott, nincs senkije. Várom a folytatást. Jó éjszakát, szép álmokat!!

    VálaszTörlés
  2. Ma kíváncsian várom a folytatást! A szélvihar nem nagyon hagyott aludni, de ilyesmi előfordul...

    VálaszTörlés
  3. Bár nekem volna ilyen szomszédom és csak ennyi...

    VálaszTörlés
  4. Mikipapa, erre a kívánságodra gondolatokba merülten, hang nélkül bólintok. De azért szenvedek, ha látom a szétesést minden nap:(

    VálaszTörlés
  5. ... van, akin a legjobb akarattal sem lehet segíteni. de próbálkozni azért szabad :)
    szép estét!

    VálaszTörlés
  6. Erika, teljesen igazad van! Nem teszem a sikertől függővé, teszek e valamit:))) Elég öreg vagyok már ahhoz...

    VálaszTörlés