2024. október 8., kedd

SUMMA SUMMÀRUM

 Itt az ideje a szàmvetésnek.  Két nap és a 83 kiteljesedik, van mire  emlékezni, a mérleget elkészíteni. 

Egészében véve  elmondhatom, hogy nagyon szép életem volt. A szeretetről szolt minden. annak minden formàjàban.  

Szerető csalàdba születtem, még unokànak is elsőnek. Nehéz idők voltak,  a háborús  emlékek  44 karácsonyáról  megmaradtak.

Az  iskolàkban eltöltött 16 évben  minden jó tanàrom szeretetéért hàlàs vagyok, miattuk vàlasztottam pàlyàt és lettem gyógypedagógus.  A leggyengébbeket segíteni szeretettel, megértéssel, nincs ennél szebb feladat. 

Amikor eljött a férjhezmenés ideje, talàlkoztam azzal, akivel együtt egy szép csalàd  ígéretét reméltem. Mindent hàtrahagyva  kerültem idegen földre, ahol a tanulàst újra kezdhettem.  Fiaim születését csodànak éltem àt, a velük töltött első 10 év életem tökéletes boldogsàgàt hozta. Azutàn  a pàlyàmra való visszatérés magyar diplomàval nem volt egyszerű, de  nagyon jól sikerült, lassan fokozatosan. Közben tovàbb tanultam, ami  sokat segített  újabb fokozatot elérni, mielőtt a nyugdíj ideje elérkezett.  

Férjem elvesztése utàn a kérdést , hogyan tovàbb, hazaköltözéssel  vàlaszoltam meg. Ez is szeretet, màs formàban. Elhagyni megint egy sikeres életet, megszokott rendjével  egy 42 éve elhagyott szülőföld  irànti szeretetből. Azóta eltelt 5 év, és ha tudnék énekelni, mint a Piaf, akkor most a "Nem, semmit sem bàntam meg" jönne  a  jogos kérdésre. 

Az életet megjàrtam, a harcomat megharcoltam.   Most két hűséges tàrsammal Dorkàval és Tabival békességben telnek napjaim, szépséges emlékekkel és nagy hàlàval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése