2019. február 22., péntek

"Hàzörzök"fontossàga



Az életemben nagyon sok vàltozàs történt az elmult idöben, de valami nem vàltozott: a bejàratnàl ugyanazok vigyàznak ràm és a lakàsra, mint azelött a nagy hàzban messze magyar honban. Ez a figura Ujzelandbol került hozzàm, fiam hozta a nàszutjàrol.
Ugymond, elüzi a gonosz szellemeket és hasonlo kàros egyedeket.

A faragott kulcstarto is a hàzörzökhöz tartozik. A màsodik fiam
munkàja, amit az iskolàbol hozott haza, azota nagy becsben van.
El se tudnàm képzelni enélkül a be és kijövetelt, a kulcsot sose talàlnàm, ha nem akasztanàm oda.

Aztàn a hàzörzö macskàk, ha màr kutya nincs, ök legalàbb olyan jol tudnak vigyàzni. A brémai muzsikàsok mesében ezt be is bizonyitottàk!




 Az én személyes örzöm  szent György, aki megküzdött a sàrkànnyal. Miutàn nem fiunak születtem, odaragasztottak egy i betüt, màris volt név a gyermeknek, a szentröl meg nem voltam hajlando lemondani, miért is tettem volna. Ezen a szép régi képen , aminek màsolatàt Luzernben talàltuk meg, a lovag épp nagy koncentràcioval öldösi  a férget a lo patài alatt.


Hogy a ki és bemenetel pontos is legyen, ahhoz kell egy ora. Erröl is pici fiam gondoskodott annyi sok évvel ezelött, hogy az iskolàban elkészitette ezt a müvét.


Arrol, hogy egyàltalàn létezzek, többek között eza törökverö elödöm is gondoskodott. Hàlàbol a sokat szenvedett selyemre festett cimert a zürichi Landesmuseum restauràtoràval hozattam rendbe. Tiszteletet érdemel, 390 éves. De kinek adom tovàbb, még el kell döntenem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése