2018. február 24., szombat

Utazás Balatonfelvidéken

Emlékezve egy régi szép utamra......

 A Balaton északi partja felé, majd tovább a Káli medencébe  robogott öreg autóm a ragyogó napsütésben.  Salföldről csak annyit tudtam, hogy ott olyan szép régi házakat láthatok majd, mint máshol legfeljebb a skanzenekben, a különbség az, hogy ez nem múzeum, hanem valódi falu. A falu határában egy impozáns látvány fogadott:



Az út másik oldalán egy egész gulyát számolhattam volna össze. A mintagazdasághoz lovak, mangalicák és juhok is tartoznak, de a falu felfedezésére kellett az idő...Egyik ámulatból a másikba estem. Élet  van a régi, de nemrég renovált falak között. A kis kultúrházban mozit fedeztem fel, igényes műsorral!!!

 



Magas, terméskő kerítések, kutyák, vendéglátó házak, művészi izlésű munkák vívták ki elismerésemet, jókedvemet. Tudom, hatalmas anyagi befektetés is rejlik egy falu feltámasztásában, de hány helyen láttam sok pénzből épített szörnyűségeket! A tisztaság és rend itt valóság, még ott is, ahol az anyag gyüjtés, rakodás állapotában vannak.
Megérte az utazást, egy élhető, gyönyörű világ alakult ki Balatonfelvidéken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése