2016. május 20., péntek

Felejthetetlen utazás 1988-ban

28 éve volt, hogy egy nagyszerű társaságban tanulmányúton vehettem részt. Az utazás címe: Vom Nil zum Jordan. Az első állomás Kairó volt, ahova október 9.-én érkeztünk Zürichből. Friss hír, hogy amivel repültünk, az Egypt Air gépe lezuhant, nekünk szerencsénk volt.

Sakkara Nekropolis, Gizeh piramisai (itt a háttérben a Cheops), majd az egyiptomi múzeum kihagyhatatlanok voltak.

Az utazást a születésnapomon kezdtük el másnap, ezzel 3 kemény nap következett a sivatagban. A Szuez csatornát gyorsan elértük, aztán kitárult előttünk a csodálatos világ természeti szépségeivel. Abu Zanimatól a fent látható jeepekkel folytattuk utunkat. A fáraók idejéből láthattuk a türkízlelőhelyeket és Hathor templomát. A beduinok táborhelyén alhattunk. Kora reggel "lábujjhegyen" mentek el az asszonyok, lányok kecskéikkel mellettünk, akkor betolakodónak éreztem magam.
Egy vadiban csodálom itt a környéket.

Délutánra elértük a Katharina kolostort a Mózeshegy mellett.  Éjjel kettőkor indultunk a hegyre, hogy a napkeltét már a hegyen élhessük át. A kilátás lélegzetelállítóan gyönyörű volt. A kolostor az első keresztény templom bizánci stílusban, 548-565 építették, 2000 ikon található itt és rengeteg kézirat.

Sivatagi túránk utolsó szakasza a Vadi Sa'al az Aqabai öbölhöz vitt a Vörös tenger mellé, ahol sátrat vertek nekünk, amit én nem fogadtam el, hálózsákomban biztonságban éreztem magam a tengertől nem messze.

A hatodik napon fürödhettünk, a sebeket először észre sem vettem, csak később a Holt tenger sós vize marta 2 nappal később, mikor Massada palotájából kacskaringós utakon elértük En Gedit.


Ha a nagy fotórendezésben a többi felvételt is megtalálom, leírom mi történt a hatodik naptól a 15. napig, mikor Tel Avivból visszarepültünk az El Al gépével Zürichbe.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése