2011. július 1., péntek

Aprócska örömök...

Nem könnyű háziasszonynak lenni. Fantázia, alkalmazkodó képesség kell a főzéshez, és én ugyan be nem vallom, de naponta megkönnyebbülök, ha legalább valami ötletem születik. Ma beállított egy szomszédasszonyom. Hozott egy karalábét, egy kelkáposztát és egy fejes káposztát a kertjéből. Kapott egy kis pohárka pálinkát (mert azt nagyon szereti!), aztán elment egy rövid beszélgetés után. Nekem közben eszembe jutott, hogy a tavalyi paradicsomból még van néhány üveggel. Úgy tettem el meghámozva, egyszer jól átfőzve, de paszírozás nélkül. A fejeskáposztát felvágás után pároltam, aztán egy üveg paradicsom, só, édesítő, fűszerkocka hozzáadása után a tegnapi párolt újburgonyával lett kiegészítve. Volt kis oldalas is melegítve (!), de anélkül is valami csodálatos íze volt! Előtte meggylevessel a mai ebéd minden szempontból kitűnő volt: egészséges, olcsó és gyorsan kész!