2011. július 1., péntek

Aprócska örömök...

Nem könnyű háziasszonynak lenni. Fantázia, alkalmazkodó képesség kell a főzéshez, és én ugyan be nem vallom, de naponta megkönnyebbülök, ha legalább valami ötletem születik. Ma beállított egy szomszédasszonyom. Hozott egy karalábét, egy kelkáposztát és egy fejes káposztát a kertjéből. Kapott egy kis pohárka pálinkát (mert azt nagyon szereti!), aztán elment egy rövid beszélgetés után. Nekem közben eszembe jutott, hogy a tavalyi paradicsomból még van néhány üveggel. Úgy tettem el meghámozva, egyszer jól átfőzve, de paszírozás nélkül. A fejeskáposztát felvágás után pároltam, aztán egy üveg paradicsom, só, édesítő, fűszerkocka hozzáadása után a tegnapi párolt újburgonyával lett kiegészítve. Volt kis oldalas is melegítve (!), de anélkül is valami csodálatos íze volt! Előtte meggylevessel a mai ebéd minden szempontból kitűnő volt: egészséges, olcsó és gyorsan kész!

2 megjegyzés:

  1. Édesem! A karalábét meghámozva, ujjnyi vastag karikára vágva, kicsit blansírozva, majd panírozva, kisütni, nagyon finom köretnek is. Lehet tálcára rakva lefagyasztani, majd zacskózni, ha sok van belőle. Bocs ha nyitott ajtókat döngetek! Jó éjt, szép álmokat!

    VálaszTörlés
  2. Drága vagy Marikám, hogy ennyire figyelsz a gondjaimra! Ezt a karalábét pontosan így fogom elkészíteni! Nem volt még eddig ötletem :)
    Jó éjt Neked is!!!:)))

    VálaszTörlés