2010. szeptember 22., szerda

Betakarítás


Tegnap az idei termést betakarítottam: ennyi káposzta termett a kis konyhakertben. (10kg körül)

  Ebben a csodaszép kőagyag edényben remek savanyú káposzta készülhet, ha erre egy napot áldozok.
Egy ilyen szeletelésre is használható konyhagép nagyon megkönnyíti a dolgot, persze elsőre nem ment ez sem, mert egy fontos csavart elfelejtettem a kerek vágólapra tenni, de végül minden sikerült:)
A mosás és a külső levelek eltávolítása után ilyen szeletekre vágtam, hogy beleférjen a masina torkába.
 Egy réteg reszelt káposzta, rá a só, aztán ököllel a döngölés, majd a fűszer (köménymag), a tetejét egész káposztalevéllel zárva, majd jön a következő adag.
 Amikor 2/3-ig megtelt és úgy érzi az ember káposztalében fürdik, akkor ideje a mosogatásnak.
A dió már szárad a napon, és még sok van a fák alatt. A munka sosem fogy ki, holnap szünetet tartok.:)

2 megjegyzés:

  1. Itt vagyok!
    Erre felé dió semmi, karfiolt, bimbóskelt próbáltunk, levéltetű-segélyközponttá alakultak, termés zéró.
    Házi savanyúkáposzta - fenséges lehet. Régen zöldséges is voltam, vecsésit árultunk, a budafoki csarnokból hoztuk, az se volt rossz.
    Már csak a paradicsompaprikám pirosodása van hátra, néhányan elkezdték, de a többje még zöld.
    Neked nyilván nem tűnik fel, de a fotóid úgy kép-minőség, mint megkreáltság tekintetében mindig jobbak.

    VálaszTörlés
  2. Mikipapa, látogatásod nagy öröm és dicséreted jókedvre derít! Tényleg nem tűnt fel:)))
    A házi savanyúkáposzta élmény lesz, amit majd újabb fotókkal (vagy inkább természetben?) szívesen megosztok :)))

    VálaszTörlés